איך תגבירו את המוטיבציה שלכם לפעולה בעזרת המילים?
דף הבית >> מאמרים >> איך תגבירו את המוטיבציה שלכם לפעולה בעזרת המילים?
מאת- תימורה שפירא, מומחית לתהליכי שינוי והשגת מטרות (זוגיות, שינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל), NLP Trainer
https://www.timora.co.il
 
למילים בהן אנחנו משתמשים יש חשיבות גם בתקשורת שלנו עם הסביבה שלנו, וגם בתקשורת שלנו עם עצמנו. למילים
שלנו יש השפעה מאוד גדולה גם על המוטיבציה שלנו לפעולה. ברגע שתלמדו לזהות מה המילים שמגבירות אצלכם את
המוטיבציה לפעולה, תוכלו להשתמש בהן כדי לקדם כל מטרה שחשובה לכם. במאמר הזה נעבור יחד מסע קצר לגילוי מילות
הקסם שמיוחדות רק לכם ושיעלו אצלכם את רמת המוטיבציה.
 
 
מוכנים למצוא מהן המילים שמניעות אתכם לפעולה? קדימה!
 
קחו דף ועט כדי שתוכלו לרשום לעצמכם מה גיליתם. 
 
1. בשלב ראשון אתם מוזמנים לחשוב על משהו בחיים שלכם שאתם רוצים לקדם, וכבר הרבה זמן לא עושים את זה. אולי
לשנות משהו בהרגלי האכילה, אולי לעשות ספורט, אולי משהו בתחום הקריירה שלכם, או להירשם לקורס כלשהו, או אולי
שינוי במערכת יחסים שיש לכם, ואולי משהו אחר. לכל אחד יש איזו שהיא משימה שהוא רוצה לקדם, אבל דוחה אותה למחר,
לעוד שבוע, לעוד חודש, כשירד העומס, "כשיהיה לי כוח להתעסק עם זה....". אני בטוחה שאתם מכירים את זה. :)
מכיוון שאנחנו מדברים על משהו שעד עכשיו לא עשיתם אותו- כנראה שיש לכם צורך בהגברת המוטיבציה להשיג את המטרה
שלכם. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן עכשיו. 
דוגמה למשימה כזאת "להתחיל לעשות הליכות שלוש פעמים בשבוע".
 
2. עכשיו, כשאתם חושבים על המטרה שאתם רוצים לקדם, תבדקו את השיח הפנימי שלכם ביחס למטרה הזאת.
באילו מילים אתם משתמשים? מה אתם אומרים לעצמכם כשאתם חושבים על המשימה הזאת? אני רוצה להתחיל ללכת?
אני צריכ/ה להתחיל ללכת?
מה המילים שאתם משתמשים בהן? _________________________

יש 2 קבוצות של מילים- מילות בחירה ומילות כפיה. ריכזתי חלק מהן בקוביות שכאן למטה. חשוב לי להדגיש שאין כאן טוב
או לא טוב, נכון או לא נכון- הדבר היחיד שמעניין אותנו הוא רק אם המילים שבהם אתם משתמשים מקדמות אתכם או לא.
מניעות אתכם לפעולה, או לא. 
 
 
 
בואו תבדקו מה קורה לכם כשאתם חושבים על המשימה שלכם- האם השתמשתם במילים מהקובייה הכחולה- מילות בחירה?
או מילים מהקובייה האדומה- מילות כפייה?  
זה תהליך מעניין של חקירה עצמית, שבו אנחנו מבינים שיש מילים מסוימות שיש להן השפעה עלינו. אנחנו לא מודעים לכך-
ולכן לעיתים משתמשים במילים הלא נכונות עבורנו, ואז התוצאה היא לא התוצאה שאנחנו רוצים. אם נחליף את המילים-
נשתמש במילים שישפיעו עלינו באופן חיובי. 

3. עכשיו תיזכרו במשהו אחר בחיים שהצלחתם לעשות: אולי ללמוד, או לשנות תחום עיסוק, או להתחיל לעשות ספורט,
או כל דבר אחר שהצלחתם לעשות אותו. 
מה הדבר הזה? _____________________________
 
4. מה אמרת לעצמך אז שעזר לך להצליח? באילו מילים השתמשת?  (אני רוצה, אני בוחר/ת... או אני חייב/ת, אני מוכרח/ה) ______________________________

המטרה שלנו היא להבין אילו מילים "עובדות" עליכם יותר. לכל אדם יש מילים אחרות שמניעות אותו לפעולה. אצל אחד המילים
"חשוב לי להצליח בקורס הזה "- יניעו אותו לפעולה בעוד שהמילים  "אני חייב/ת לקחת את הקורס הזה" מעוררות אצלו התנגדות
פנימית. לעומתו- יהיה מי שדווקא המילים "אני חייב לסיים את הפרויקט הזה עד תאריך X " הן אלו שיגבירו אצלו את המוטיבציה
לפעולה, ואילו המילים "כדאי לי לסיים את הפרויקט עד תאריך X" לא יעוררו אותו לפעולה, והוא יגלה ששוב הוא לא מצא את הזמן
לעבוד על הפרויקט. 
שוב- אין כאן טוב ולא טוב, עדיף ולא עדיף. מה שחשוב- אילו מילים גורמות לכם להשיג את התוצאה הרצויה- אילו מילים מעוררות
בכם מוטיבציה. והמילים האלו שונות מאדם לאדם. 
 
5. אז עכשיו גיליתם מהן המילים שעובדות עליכם, ומשפיעות עליכם. 
תוכלו לרתום את המילים האלו ולהשתמש בהן בהקשר למשימה שלכם, והן ישפיעו לטובה על ההרגשה שלכם, ועל המוטיבציה
לכם לפעולה. 
תוכלו לחזור עכשיו לסעיף 2- ואת המילים שלפני הפועל- תחליפו במילים החדשות שמצאתם. מעכשיו, כשאתם חושבים על
המשימה שלכם, אימרו לעצמכם:
______________________________________

ועכשיו לסיום- בואו תעצמו רגע עיניים. כן, כן, ככה מול המחשב  ותדמיינו את עצמכם באיזה שהוא מצב בימים הקרובים או בשעות הקרובות- שבו אתם ניגשים לקדם את המטרה שלכם, ותכוונו את השיח הפנימי שלכם, כך שתשתמשו במילים שגיליתם שעוזרות לכם. איך המילים החדשות משפיעות על ההרגשה שלכם? מה אתם עושים באופן שונה בדמיון שלכם? 
מילים שמניעות לפעולה. זה כל הסוד. 
 
 
אודות תימורה שפירא  |    מה זה NLP   |   מה זה דמיון מודרך   |   צור קשר   |     איך להשיג את המטרה  |  הצהרת נגישות | מפת אתר כל הזכויות שמורות לתימורה שפירא ©     
 
 
הקמת אתרים  הקמת אתרים • גיל דור • Webfocus